DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.

IndexFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

Karsa’s groei en wat ik met hem probeer te bereiken

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser

Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 32
Registration date : 21-08-07

BerichtOnderwerp: Karsa’s groei en wat ik met hem probeer te bereiken    di maa 29, 2011 12:20 pm

Veel aanzien verwerven als Hoeder der Macht bij andere druďdes.

Een ‘heilige’ plaats beschermen. Eigenlijk gewoon doen waarvoor Karsa opgeleid is.

Terug contact opnemen met Karsa’s commune, voor hun steun, of whatever. En Karsa zou zijn vrouw wel eens terug willen zien denk ik.

De druďdes / heksen aanzetten het middenrijk te helpen tegen Borbie. (dit kan dan mss met behulp van Karsa’s commune gebeuren). En als nodig de Elfkes aye, sinds de denkwijze van druďde dichter bij de elfen ligt dan andere mensen.

De band tussen de magiërgildes en de niet officiële magiegebruikers te versterken. Om zo veel mogelijk vervolging van de kerk te voorkomen voor zijn mensen. (Hoe heb ik nog geen idee van, mss wat tips?)

Genoeg kansen krijgen om alchemistische drankjes te maken om de groep te kunnen ondersteunen tijdens en na gevechten, etc.

Karsa’s Hoodoo kunnen gebruiken tegen npc’s. Vooral dan tegen onze tegenstanders.

Karsa’s vloek der pestilentie inzetten als we ooit vast zitten in een burcht omringt door een leger.

Ik zou het ook wel fijn vinden als Karsa iemand zou tegenkomen die hem kan leren hoe hij astrale energie kan aftappen van magie begaafden und gewone meschkens. (ik ben de namen echter kwijt…) Ik weet dat Olporters zo iets hebben om dat te doen met de bemanning op een schip of zo iets. En je weet wel als zo al de leerlingen zo hun handen op hun meester leggen zodat die met hun kracht een grotere spreuk kan uitspreken.
Ik denk wel dat het nodig gaat zijn omdat we uiteindelijk grotere demonen gaan moeten bevechten. En enkel hopen op MIRVAN’s (hehehe) skill met zijn zwaard is niet echt waar ik op sta te wachten. Hoe goed Thenaka ook was, als hij alleen vocht liep het altijd fout af.

Voor de rest heb ik nog niet echt iets anders. Het zal zich wel aanvullen uiteindelijk, maar op het moment is het daar nog wat te vroeg in de campagne voor om te weten naar welke kant de skills van Karsa gaan gaan. (Men dyslectie weerhoud me ervan om van die laatste zin iets correct te maken Wink )

Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Koen
Spelleider

Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 30
Registration date : 24-08-07

BerichtOnderwerp: Re: Karsa’s groei en wat ik met hem probeer te bereiken    di maa 29, 2011 4:25 pm

"Ik zou het ook wel fijn vinden als Karsa iemand zou tegenkomen die hem kan leren hoe hij astrale energie kan aftappen van magie begaafden und gewone meschkens. (ik ben de namen echter kwijt…) Ik weet dat Olporters zo iets hebben om dat te doen met de bemanning op een schip of zo iets. En je weet wel als zo al de leerlingen zo hun handen op hun meester leggen zodat die met hun kracht een grotere spreuk kan uitspreken."

Er zijn verschillende mogelijkheden om dat te doen, je haalt ze een beetje door elkaar:

- UNITATIO: Dat is de spreuk waarmee leerlingen hun handen op hun meester leggen, maar wordt ook onder magiërs onderling gebruikt. Is een magiërsspreuk, maar een heel klein aantal Druďdes kent deze ook. Het grote voordeel aan deze spreuk is dat je niet enkel astrale energie deelt, je krijgt ook de talentpunten van de "gevers". Daarmee kan je dan bv. demonen uitbannen die anders niet te verbannen zouden zijn. Beide partijen moeten de UNITATIO kunnen, dit gaat dus niet met onbegaafde.

- Otgaldar: Een specfieke bijzondere vaardigheid, gebasseerd op bloedmagie, die de Olporters inderdaad beheersen. Eigelijk enkel bekend onder zeevaartmagiërs (in de volksmond ook wel piraatmagiërs genoemd). Er zijn twee variaties van de vaardigheid, voor begaafde en onbegaafde. De begaafde kan, met toestemming van de onbegaafde, toveren met de LE van de onbegaafde, als die in een bepaalde afstand verblijven.

- Magische roof: Een druidespreuk, die magiërs haten. Je steelt hiermee AE van je begaafd slachtoffer. Dit is een langdurig ritueel, maar er zijn geruchten over combatvarianten, die instant de AE van een tegenstander tegen hem kunnen keren...

Is er zeker van dat griffioenen geen chimaren zijn.
Profiel bekijken http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser

Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 32
Registration date : 21-08-07

BerichtOnderwerp: Re: Karsa’s groei en wat ik met hem probeer te bereiken    vr nov 11, 2011 10:31 pm

Koen, welke spreuken heb je nodig om magische beschermingen te zetten op plekken? Ik bedacht me net iets weet je. Hoe beter om 'heilige' plaatsen te beschermen dan er magische beschermingen op uit te spreken? Wink
Profiel bekijken
Koen
Spelleider

Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 30
Registration date : 24-08-07

BerichtOnderwerp: Re: Karsa’s groei en wat ik met hem probeer te bereiken    zo nov 13, 2011 2:17 am

Wat bedoel je juist?

Om magische vallen op een plaats te zetten?

Of eerder iets als FORTIFEX, om het fysiek onmogelijk te maken om op de plaats te zijn.

Iets wat Druďdes bv. vaak doen is ONGEMAK WEDERWIL, of andere angstspreuken, op een voorwerp casten in de heilige plek. Dit zorgt ervoor dat iedereen die in de buurt komt onbewust een afkeer krijgt van de plek, waardoor ze er automatisch van wegblijven.

Is er zeker van dat griffioenen geen chimaren zijn.
Profiel bekijken http://www.yes-webdesign.be
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Karsa’s groei en wat ik met hem probeer te bereiken    

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Karakters borbaradcampagne :: Mathias-
Ga naar: