DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.

IndexFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

Pigs in siege.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser

Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 32
Registration date : 21-08-07

BerichtOnderwerp: Pigs in siege.   ma okt 22, 2012 11:36 am

Ik was verkeerd. Damn the movies! Maar ze hebben wel het vet gebruikt, daar had ik dan wel gelijk in. Smile

Citaat :
At the 1215 siege of Rochester Castle, King John ordered the fat from 40 pigs be used to set fire to the new mines beneath the keep, which caused it to collapse, a cheap and effective technique he used in preference to the more complicated mixture of sulfur, tallow, gum, pitch and quicksilver he had used in France the previous year.[79] Animal fat was not uncommon as an accelerant; in the 13th century French sortie-parties would often be equipped with animal fat, straw and flax to use as fuel when setting fires amongst enemy siege engines.

MAAR affraid

Citaat :
Historical accounts of incendiary pigs or flaming pigs were recorded by the military writer Polyaenusand by Aelian. Both writers reported that Antigonus II Gonatas' siege of Megara in 266 BC was broken when the Megarians doused some pigs with combustible pitch or resin, set them alight, and drove them towards the enemy's massed war elephants. The elephants bolted in terror from the flaming, squealing pigs, often killing great numbers of their own soldiers.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Koen
Spelleider

Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 30
Registration date : 24-08-07

BerichtOnderwerp: Re: Pigs in siege.   ma nov 05, 2012 7:26 pm

Zou best kunnen.
Ik herinner me dat in de RTS "Total wars - rome", je inderdaad eenheden had met varkens die ze in brand konden steken.
Vrij nutteloze eenheid wel, de helft van de tijd liepen de varkens in paniek tegen je eigen eenheden.
Als je echter een houte palisade aanviel - priceless!

Is er zeker van dat griffioenen geen chimaren zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://www.yes-webdesign.be

Pigs in siege.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: De herberg :: Herberg "Koning der zeven zeeŽn"-
Ga naar: